Norway in a nutshell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Stephanie Zoelen - WaarBenJij.nu Norway in a nutshell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Stephanie Zoelen - WaarBenJij.nu

Norway in a nutshell

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

29 Januari 2014 | Noorwegen, Bergen

Zo het weekend is alweer voorbij en mama is alweer vertrokken :( Maar het was een super leuk weekend om noooooooit te vergeten! Het begon allemaal bij het ophalen van mama en de mega zware koffer. Die koffer woog wel 25 !!!!!!! kilo VOL met eten (en een luchtbed).. Dus ik kreeg een soort van verlaat kerstpakketje met hierin wel allemaal heel erg lekkere dingen zoals mijn 43 die ik vorige keer had laten vallen :-D Op het vliegveld stond ook een heel klasje met allemaal kleine kindjes om iemand op te wachten, nou ik kon er bijna niet naar kijken zonder het droog te houden zo lief !! Moest ik natuurlijk even denken aan mn kleine nichtje die ik wel erg mis en die mij hopelijk ook komt ophalen :)

Maargoed, mama gearriveerd en we waren ondertussen goed aangekomen in mijn kamertje. Zelf was ik foto's vergeten, maar die kwamen tevoorschijn uit het kerstpakket dus kon ik mijn kamer wat versieren en een stukje van thuis ophangen. Ik heb een stukje van bergen laten zien door eerst naar de staafkerk te gaan. Er zijn heel veel van deze kerken in Noorwegen en het is om de hoek dus leuk om te laten zien. Daarna zijn we naar de stad geweest en een rondje gelopen door Bryggen, het oude gedeelte van Bergen.. Erg bekend en leuk om er een keer geweest te zijn. Natuurlijk moest de berg Floyen nog een keer beklommen worden, hier heb je erg mooi uitzicht en er zijn goede wandelpaden omhoog dus we hebben geen gebruik gemaakt van de floybaan!! :-)

Zondag de Norway in a nutshell trip gedaan.. We waren goed voorbereid (dacht ik) tickets in de tas, lekkere broodjes mee vroeg wekkertje enz enz. Klaar voor vertrek, we zouden 8.10 de deur uit gaan. Nou 8.05 waren we wel klaar dus ik check nog even de tramtijden zodat we geen 8 minuten hoeven te wachten, want dat is lang!! okey, mammmmmm, hoelaat ging die trein in het centrum ook alweer?? 8.44.. okey, Als we nu weggaan zijn we 8.55 in het centrum. Nee dat klopt niet, opnieuw.. 8.55....... -.-
STRESSSS !! Die tram gaat op zondag dus 1 x in het half uur en was net om 8.04 vertrokken.

We wisten niet hoe snel we de deur uit moesten en zijn maar gaan lopen richting het centrum.. wat al 20 min met de tram is :O Het is dus wel een uur lopen maar ik dacht dat we het wel zouden redden :P Beetje goede hoop houden haha.
Dus toen het maar niet opschoot zijn we steeds harder gaan lopen (rennen ondertussen ) en kwamen we in alle hectiek maar op het idee om te gaan liften. Dus wij als 2 gekken in het donker over de weg rennen, want zoveel auto's reden er niet dat tijdstip. En thankkk god reed daar onze reddende engel van die dag op weg naar zn werk en mochten wij meerijden :-))) Zo konden we 3 minuten voor vertrek in de trein zitten en bijkomen van alle stress :P

De reis maakte de hele dag weer goed, het was prachtig!! Eerst in de trein, bus naar de fjorden, boot door de fjorden, Flambaan en weer met de trein terug naar Bergen. Je voelt je wel heel klein tussen die Fjorden als je er zo midden in vaart! Het water was nog bevroren en wat sneeuw op de bergen dus dat maakte het extra mooi.. Normaal heb ik een hekel aan de trein maar met dit uitzicht was het een super ervaring.

Maandag moest ik s''ochtends naar school toen ik terug kwam had mam wel een heel sportief idee, weer die berg op .. Mijn 5e keer nu haha ik kan het uitzicht wel dromen. Omdat we onze benen nog voelden van de vorige keer hadden we een dol: Een Noorse trol bemachtigen.. Je kan ze overal kopen en met ze op de foto. Dus hadden we wat magneet trolletjes gekocht voor op de koelkast en een trol voor daisy , weer wat anders dan een baby born (A) Ik heb er maar 2 gekocht.. Als je er 1 koopt gebeuren er rare dingen :O dus ik hoop dat alles goed gaat thuis, vanaf nu ben ik degene die bezorgd moet zijn met al die trollen in NL.

Dinsdag weer naar school dus vroeg in de morgen afscheid genomen voor 2 maanden :-( Dat is wel weer moeilijk maar die 2 maanden zijn zo voorbij!! Het gaat veel te snel! En door skype hoef ik iedereen niet zo te missen :)

In de avond zijn we wezen curlen, dat is een sport op het ijs waarbij je gewichten naar de overkant moet schuiven in de hoop dat die in de cirkel terecht komt. De rest uit het team moet shuffelen met een stok om het ijs warm te maken om de gewichten zo ver mogelijk te krijgen..We kregen van die speciale schoentjes om met 1 voet te glijden op het ijs en met de andere grip te houden. Dus het was er leuk om zelf te glijden in plaats van die gewichten ;-P

Volgende week stage op de eerste hulp , heb er heel veel zin in :-D

Ha det bra!

XXXX


  • 29 Januari 2014 - 12:30

    Martin:

    Leuk verslag Stef. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Exchange studies at Bergen University College

3 maanden studeren in Bergen

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Stage eerste hulp

29 Januari 2014

Norway in a nutshell

22 Januari 2014

UPDATEE!!

10 Januari 2014

1e weekje voorbij!

04 Januari 2014

aankomst
Stephanie

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3744

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

Exchange studies at Bergen University College

Landen bezocht: