1e weekje voorbij! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Stephanie Zoelen - WaarBenJij.nu 1e weekje voorbij! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Stephanie Zoelen - WaarBenJij.nu

1e weekje voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

10 Januari 2014 | Noorwegen, Bergen

Tijd voor een nieuwe update! Er is alweer een week voorbij en de welcome week is bijna afgelopen. Ondertussen weten we alles wel te vinden hier, zoals de goedkope supermarkten! Heel belangrijk :P En ik zal niet dik terug komen door teveel fastfood want de mac donalds is niet zoals in Nederland : 10 euro voor 6 kipnuggets!!! Niet normaal haha

Het weekend hebben we spelletjes gedaan bij marina in haar gezamenlijke keuken. En natuurlijk de berg Floien beklommen, 1 van de 7 bergen. We zijn van plan om alle bergen te beklimmen zonder de kabelbaan te gebruiken.. volgende is Ulriken, de hoogste haha misschien niet de slimste (A)

Maandag begon met een drama les om de klas beter te leren kennen. Nou drama dat gaat natuurlijk op elke school hetzelfde net als gym: het gaat er niet echt fanatiek aan toe! Maar het was erg grappig dat wel ..  mareike, een Duits meisje komt nu elke avond gezellig mee eten.. Dus praten we bijna alleen nog maar engels, en neeee hier heb ik zomaar eens geen accent hihi!

Woensdag werd er een trip naar de ikea georganiseerd, omdat iedereen veel spullen nodig heeft voor in het kamertje. In fantoft zijn alle kamers nog leeg dus heb ik wat kussentjes en lichtjes gekocht om het wat gezelliger te maken. Mn overlevingspakket met pannen enz is nog steeds onderweg dus we kunnen nog niet in mijn huisje koken. Naat heb een villa dus daar zitten we het meest (de villa heeft een woonkamertje, ook plek voor jacuzzie maar die is er helaas niet).

Donderdag kregen we een city trip, dat was erg leuk! Een oude man vertelde over de geschiedenis van bergen en dat het bekend staat om 2 dingen: vis en brand.. We dachten allemaal meteen aan het brandalarm in fantoft haha iedereen is als de dood dat dat ding afgaat, als het uit jou kamer komt moet je als de brandweer de kamer uit om het alarm uit te schakelen en als je dat niet binnen de tijd doet mag je 6000 NOK betalen. En het regent hier 270 dagen per jaar, je went er wel aan :P

In de avond hadden we een pre- party georganiseerd in nathalie haar villa, alle studenten uit de klas die wel van een feestje houden kwamen en daarna zijn we uit geweest in de tidi =D naatje was der paspoort vergeten dus thankkkk god kwamen we binnen met een beetje smeken :P Was erg gezellig, leuke muziek, en die noren hier kunnen echt niet dansen :P

Vanavond eindigt de welcome week met een welcome party, hier komen de buddy’s ook heen dus ben benieuwd wie mijn buddy is  Er wordt pizza geregeld en er is een afterparty in club fantoft = tegenover mijn kamer !
Foto’’s staan op facebook!!!

XXX steph

• 22 Januari 2014 - 17:48